Kloakering koster kunder
En nedgang på 30 procent kan nok få de fleste brugsuddelere til at ryste på hånden, men ikke direktør Allan Knudsen og uddeler i Horne, Alex Pagård. De kender nemlig baggrunden for nedgangen i Horne.
– Kloakeringen betyder, at der ingen trafik er gennem byen. Det rammer hårdt, men regnskabet kunne være værre, sagde Allan Knudsen på Dagli`brugsens informationsmøde, og Alex Pagård kunne dog også for de cirka 60 fremmødte kunder fremvise et regnskab med et overskud for årets første ni måneder på 24.000 kroner med en omsætning på cirka 13 millioner kroner.
Et af aftenens store emner var mangel på varer. Allan Knudsen oplyste, at nogle af manglerne skyldes mangel på rutine i butikken, da tre rutinerede medarbejdere forlod butikken ved uddelerskiftet.
– Den væsentligste grund til tomme hylder er dog manglende leverancer fra Coop. 30 procent af bestilte varer kommer ikke til tiden, og nogle gange er de varer, vi får leveret, for gamle. Det skyldes problemer med nyt edb-system og nyt centrallager, sagde Allan Knudsen.
Nørre Nebel brugs-koncern har netop ansat en servicechef, Claus Færge, som kunderne har mødt i Horne, da han hjælper med at få indført nogle rutiner omkring varerbestillinger, og han har også rettet priserne til, så de nu er korrekte.
– Jeg har fokus på, at der er varer på hylderne, at humøret er højt, at det er en pæn butik, og at varernes kvalitet er i orden, sagde Alex Pagaard, som kun kunne tilslutte sig Allan Knudsens opfordring:
– Hvis I mangler varer eller har nogle ønsker til butikken eller til aktiviteter, så tag fat i Alex.
Inden der blev serveret tapas og rødvin, kom der et par ønsker på bordet, som Brugsen vil arbejde videre med:
oplysning om, hvornår på ugen ferskvarer bliver leveret, og navne på medarbejderne for eksempel i form af navneskilte eller en tavle med billeder.